Κατηγορία | αγωγός |
---|---|
Γενικές πληροφορίες για τη διαχείριση νερού | |
Γραπτές μαρτυρίες | |
Υλικά κατάλοιπα | |
Όνομα | |
Άλλες ονομασίες | |
Χρήση δημόσια/ιδιωτική | |
Εποχή κατασκευής/πρώτης αναφοράς | Βενετική |
Αιώνας | 17ος |
Έτος | (δεν έχει οριστεί) |
Νομός | Ηρακλείου |
---|---|
Επαρχία | Τεμένους |
Οικισμός | Ηράκλειο |
Θέση (αρχική) | (δεν έχει οριστεί) |
Θέση (σημερινή) | (δεν έχει οριστεί) |
Περιγραφή | To 1602 ο στρατηγός Taipiera θέλησε να ενώσει με αγωγούς την κρήνη Bembo, με κρήνη στην πλατεία της Λότζιας και κρήνη στο λιμάνι, ώστε η κρήνη Bembo να τροφοδοτεί τις άλλες δύο κρήνες. Το σχέδιο του άρχισε να πραγματοποιείται το 1603, όταν ο δούκας Giovanni Sagredo, ο οποίος φρόντισε για την κατασκευή της κρήνης της λότζιας (Sagredo), και ολοκληρώθηκε από τον διάδοχο του Giovanni Battista Michael, ο οποίος φρόντισε για την επέκταση του δικτύου μέχρι το λιμάνι. Όπως σημειώνει στη Έκθεση του, το 1610, ο δούκας Dolfin Venier, το υδραγωγείο της λότζιας επεκτάθηκε ως το λιμάνι, αλλά η κρήνη του λιμανιού είχε ελάχιστο νερό κατα τη διάρκεια της ημέρας, καθώς ο κόσμος υδρευόταν από τις κρήνες του San Salvatore (Bembo) και της Λότζιας. |
Δείτε την εγγραφή στον "Αρχαιολογικό Άτλαντα" | |
Βιβλιογραφία | Στέργιος Σπανάκης, Η ύδρευση του Ηρακλείου 828-1939, Ηράκλειο 1981, σελ. 54-55. |